This presentation came after a 3-week group work and a long personal work.
The funding of the spectacles was by the citizens of Mandra and the technical support of the municipality of Mandra and Elefsina.
ARTISTS TAKING PLACE:
Solist, Georgios FILADELFEAS.
Sound Technician: Georgios NTAKOVANOS.
More details in video.
Απόηχος
ALL IS ONE
Το All Is One,
παράσταση χορού με ζωντανή μουσική,
“ανέβηκε” στις 7 Σεπτεμβρίου στον χώρο
τέχνης “14η μέρα” στην Αθήνα και στις
8 και 9 Σεπτεμβρίου στο “Νταμάρι του
Ρόζη” στη Μάνδρα. Ο χώρος αυτός αποτέλεσε
και αποτελεί ανάμνηση, έμπνευση κ σημείο
αναφοράς για τη συνέχιση της ανα-δημιουργίας
του ενώ από τις πρόβες μέσα σ'αυτόν,
δημιουργήθηκαν οι πρώτες κινησιολογικές
αναφορές της παράστασης.
Από το σύνολο
δεκατριών καλλιτεχνών εκτυλίχθηκαν
σκηνές με διαφορετικές χορευτικές
τεχνοτροπίες και μουσικά στυλ. Κάποια
απ'αυτά ήταν ρομαντικά με υπόκρουση
βαλς, άλλα παραδοσιακά, κλασσικά,
ρεμπέτικα κ.α.. Σημαντικό ρόλο για την
επιλογή και την αλληλουχία των ενοτήτων
έπαιξε η μουσική, στην οποία έχω από
μικρός αδυναμία... Από τους χορούς
συμπεριλαμβάνονταν ο σύγχρονος, το
ζεϊμπέκικο, ο κλασσικός, μεταξύ άλλων.
Όλ'αυτά τα
ετερογεννή στοιχεία χρησιμοποιήθηκαν
γιατί ανάλογες είναι οι συνθήκες της
σύγχρονης ζωής. Τα ερεθίσματα ποικίλα
και διαφορετικής προέλευσης, φύσης,
ετερόκλητα, πολλές φορές αντιφατικά.
Ποιά είναι η στάση/κίνηση του σημερινού
ανθρώπου; Μερικές προτάσεις δόθηκαν
στο έργο: ο αγώνας, η συλλογικότητα, η
πίστη στις πανανθρώπινες αξίες, η
δημιουργική κριτική αυτού που μας
παραδόθηκε, η αξιοποίησή του.
Η αγάπη μου για
τον συγκεκριμένο χώρο του λατομείου,
στα όρια της εμμονής, με κάνει ώστε
βλέποντας την πέτρα να μου θυμίζει
σωθικά ζώντα οργανισμού ή τους προγόνους
μας που μας θυμίζουν ότι με τη Γή και με
τη Φύση είμαστε Ένα (αντίθετα από τα
ιδεολογικά ρεύματα του “εξορθολογισμού”
και εξουσίασης της φύσης, του ανθρώπου,
της οικονομίας). Έτσι οδηγήθηκα στο να
χρησιμοποιήσω “την πέτρα” σαν περιβάλλον
δράσης, σαν σκηνικό χώρο. Η δύσκολη
οικονομική συγκυρία δε, στάθηκε καλή
δικαιολογία για να καθησυχάσω κατά την
προετοιμασία όσους απορούσαν για την
ανυπαρξία σκηνικών αντικειμένων... Είναι
υπέροχο να χορεύεις σε τέτοιο περιβάλλον!
Χορεύεις μαζί Του. Παίζεις έναν ήχο κι
Αυτός απαντάει μέσω του αντίλαλου. Και
διατηρεί πάντα μία απαλή και χαμηλότονη
συνοδεία που εκλεπτύνει τις αισθήσεις,
αέρας, χρώματα, σχήματα, κουδουνίσματα
κατσικών, σύννεφα, μυρωδιές...
Ένα απολαυστικό
πολύμηνο έργο εκτυλισσόταν μπροστά μου
πολύ πριν την παρουσίαση του εν λόγω...
Ήταν η αντίδραση των ανθρώπων στο άκουσμα
της επιθυμίας μου να κάνω εκεί για πρώτη
φορά μια παράσταση χορού. Ερωτηματικά,
αμφισβήτηση, απορία, θαυμασμός, εξηγήσεις,
δυσκολίες, ενθουσιασμός, συγχαρητήρια,
και εν τέλει, βοήθεια, συμπαράσταση,
χορηγίες, συμμετοχή. Τελικά όσο απολαυστικό
είναι να περπατάς έναν δρόμο για πρώτη
φορά, άλλο τόσο είναι να κάνεις μια νέα
σκέψη, να σου δίνεται μια νέα δυνατότητα,
ιδιαίτερα όταν δεν φανταζόσουν την
πιθανότητα να συμβεί. Κι όταν αλλάζει
μια σκέψη και ανοίγει ένας ορίζοντας,
αλλάζει ο λόγος και η πράξη, η πραγματικότητα
και η κοινωνία. Όλη αυτή η δράση, όλος
αυτός ο δρόμος εξελισσόταν μπροστά μου,
στις συμπεριφορές και στα μάτια των
ανθρώπων.
Πιστεύω στον
χορό γιατί αντικατοπτρίζονται σ'αυτόν
τα ταξίδια του νού, οι επιθυμίες, οι
καταβολές. Γιατί μπορούμε να χορέψουμε
μαζί. Γιατί συνυπάρχει με τη μουσική.
Πιστεύω στη μουσική γιατί αλλάζει τον
χώρο, κάνει ευτυχισμένους ανθρώπους,
διαστέλλει τον χρόνο, ο οποίος περίτρανα
διατυμπανίζει την προσκαιρότητά μας
και τί πιο πρόσκαιρο από ένα σώμα, από
έναν χορό... Όλα συνδέονται. All Is One.
Υ.Γ. Οι παραστάσεις
πραγματοποιήθηκαν χάρην των χορηγιών
φυσικών προσώπων και φορέων, ως επί των
πλείστον κατοίκων της περιοχής της
Μάνδρας. Μία τέτοια ενέργεια αποτελεί
συλλογικό άθλο στην εποχή μας και θά'θελα
να ευχαριστήσω τους χορηγούς του έργου:
τις οικογένειες Παναγιώτη Ρόζη και
Αντιγόνης Ρόζη, τον Παναγιώτη Πέππα
(Παραδοσιακή Ταβέρνα Βελατούρης), τον
Κώστα Πέππα-Σκαφίδα (Οικοδομικά Υλικά),
την καλλιτεχνική ομάδα Α4Μ (Αφορμή), τον
Τιμολέων Τσάμο (Ηλεκτρολογείο Αυτοκινήτων),
το ραδιοταξί Αίολος, τον Βασίλη Ρεντούμη
(Παραδοσιακή Ταβέρνα “Ελιά”), την Στέλλα
Ανδρώνη (Σχολή Χορού), τον Χρήστο Μαρούγκα
(Λόφος Καφέ), τον δήμο Μάνδρας-Ειδυλλίας,
τον δήμο Ελευσίνας, τον Ιωσήφ Αρμάο
(Επισκευές - Χορδιστής Πιάνων), το
περιοδικό Δημοφών, τον Νίκο Ζαφείρη,
τον Παναγιώτη Μιχαήλο, τον Δημήτριο
Αποστόλου, την Άννα Παναγιωτοπούλου,
την Βάλια Κωνσταντοπούλου (Σχολή Χορού
και Μουσικής), τους Αδερφούς Γεωργίου
Φίλη (Είδη Γενικού Εμπορίου). Θα ήθελα
επίσης να ευχαριστήσω τους
εθελοντές/υποστηρικτές: Μαρία Αντωνίου,
Όλγα Αργυρίου, Κατερίνα Μάλλιου, Μελέτης
Παπακωνσταντίνου, Λαμπρινή Τσίτσου,
καθώς επίσης και τους Θέκλα Δούκα,
Χαράλαμπο Καζαντζίδη, Έλενα Πέππα,
Αρίστο Πέππα, Ηλία Πούλο, Βαγγέλη
Ντακοβάνο, Juan-Sebastian Seguin για τη συνδρομή
τους. Χορηγός επικοινωνίας, Γαλλικό
Ινστιτούτο Αθηνών.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ.
Χορογραφία: Ταξιάρχης Βασιλάκος με τη
συμμετοχή της ομάδας. Βοηθός χορογράφου
και σκηνικός συντονισμός: Ελευθερία
Κόμη. Καλλιτέχνες: Μαρίζα Βαμβουκλή
(ακκορντεόν), Ταξιάρχης Βασιλάκος (χορός,
πιάνο), Μαρία Γιάνναρου (χορός), Αλέξης
Κωτσόπουλος (τραγούδι, κιθάρα, χορός),
Σοφία Μουλακάκη (ακκορντεόν), Άρια
Μπουμπάκη (χορός), Ξανθούλα Ντακοβάνου
(τραγούδι, νγκόνι), Σταύρος Πουλίδης
(τραγούδι, κρητικό λαούτο), Γιάννης
Στάμου (κλαρίνο), Μανώλης Σύριος
(τραγούδι), Βαγγέλης Τελώνης (χορός),
Γεώργιος Φιλαδεφέας (σολίστ στο πιάνο),
Μαρία Φουντούλη (χορός). Ευγενική
συμμετοχή, Φανή Στάμου. Τεχνικός ήχου,
Γιώργος Ντακοβάνος. Αφίσα, Andrea Echorn.
Τέλος, θά'θελα
να συλλυπηθώ τα παιδιά και τους κοντινούς
ανθρώπους της Αντιγόνης Ρόζη, που μας
άφησε λίγο καιρό μετά τις παραστάσεις.
Μια γυναίκα που παρόλο που τη γνώρισα
λίγο, μού'χει εμβιδωθεί στο μυαλό ο
γενναίος χαρακτήρας της και η ευθύτητά
της. “Χαιρετισμούς δώστε σε όλους”!
1 comment:
Εξαιρετική ιδέα και εκτέλεση Ταξιάρχη!
Συγχαρητήρια!
Post a Comment